Aby naše tělo vypadalo stále pružně, procvičujeme řadu jeho svalů. Mnohdy ale zapomínáme na svaly obličeje, které s věkem také ochabují. Obličejová gymnastika je metoda, pomocí níž můžete předejít vzniku nových vrásek a redukovat ty stávající úplně zadarmo, účinně a hlavně kdykoli z pohodlí domova.

Ještě předtím, než se za pár let definitivně rozhodnete jít pod skalpel, začněte s každodenními cviky obličeje, které jsou zdravé a účinné, pokud se provádějí pravidelně a správně. Tento přirozený lifting zvyšuje cirkulaci krve a s ní i přirozenou hydrataci pleti. Kožní buňky jsou zásobovány větším množstvím kyslíku, vstřebávají se živiny, obličej si zachovává svůj tvar a kůže elasticitu.

Další zásadou je provádět obličejovou gymnastiku výhradně s dokonale vyčištěnou tváří a s čistýma rukama, nejlépe ráno nebo večer. Nejprve lehkou masáží nebo poklepáváním naneseme na obličej i krk krém proti vráskám, pleť tím prohřejeme a připravíme ji na cvičení. To by mělo trvat deset až patnáct minut s tím, že každý cvik budeme provádět přibližně deset sekund a mezi jednotlivými cviky necháme tři sekundy pro uvolnění svalů.

Cviky provádíme zásadně u zrcadla a vždy zapojujeme jen svaly aktuálně procvičované partie. Ty ostatní ponecháme uvolněné. Na partie, kde bude prováděn pohyb, můžeme přiložit prsty, abychom omezili vznik jiných mimických vrásek.

Příklady cviků

  • Na úvod a v závěru cvičení protáhneme svaly celého obličeje tak, že vytřeštíme oči, současně extrémně otevřeme pusu a vyplázneme jazyk do poloviny brady. V této pozici chvíli setrváme.
  • Našpulíme rty do písmene O, jako když bychom chtěli zpívat. Po pár vteřinách povolíme. Cvik několikrát zopakujeme. Podobného efektu dosáhneme písmenem Ů.
  • Přiložíme prsty k vnějšímu koutku oka a kůži jemně povytáhneme směrem ke spánku. Současně pomalu a opatrně zavíráme a otvíráme oči. Cvik několikrát zopakujeme.
  • Přiložíme si ukazováčky nad obočí, které pomocí nich tlačíme směrem dolů. Obočím se snažíme udělat opačný pohyb a zvedáme ho nahoru. Opakujeme vícekrát.
  • Na krk a bradu je účinné maximální vyšpulení spodního rtu. V této poloze zkusíme říkat O a E. Celý cvik držíme pár vteřin, pak povolíme. Opakujeme několikrát.
  • Tváře maximálně naplníme vzduchem, který mezi nimi po dobu deseti sekund převalujeme.

Foto: Depositphotos_58694479_l-2015