Začíná jaro a s jeho příchodem i tradiční první letošní Dyzajn market. Víkendová akce na náměstí Václava Havla v Praze nabídne 180 tvůrců, designérů a umělců všeho druhu, kteří představí svou tvorbu převážně lokálního původu. „Tvůrce vybíráme tak, aby byla zaručena kvalita a originalita výrobků pro naše návštěvníky. Nově se více chceme zaměřit i na původ použitých materiálů, ze kterých tito lidé tvoří. Samotné nás zajímá, zda se i oni zodpovědně zajímají, odkud materiály pochází,“ vysvětluje Olga Velíšková, hlavní organizátorka akce. Koná se již tento víkend 24. – 25. března.

Prvně se na akci také kromě stánků s oblečením a doplňky představí i Dyzajnový bar, kde budou mít návštěvníci možnost ochutnat řadu novinek čerstvě připravených na místě. Těšit se lze jako obvykle i na tvůrčí dětský koutek – tentokrát s jarní a velikonoční tématikou. A v neposlední řadě je připraven doprovodný program na pódiu uprostřed všeho dění. V sobotu roztančená pop-funková kapela Megaphone a v neděli The Documents, skupina směšující několik žánrů do snadno poslouchatelných písní. Děti se zabaví také při dopoledních pohádkách. Na sobotu si divadlo KAKÁ připravilo představení Ošklivé káčátko, v neděli pak dorazí spolek LokVar s příběhem o Českém Honzovi.

Letošní novinkou je Dyzajnový bar.

A jaké jsou další letošní novinky? „Je toho spousta. Neustále reagujeme na zpětnou vazbu návštěvníků i dyzajnérů, a tak neusínáme na vavřínech a akci dále vyvíjíme a zlepšujeme, abychom naplnili to, co jsme si předsevzali – pomáhat dyzajnérům realizovat jejich sen, živit se svou tvorbou, tedy tím, co dělají s láskou – takže pak se plní sny, a to i naše vlastní,“ doplňuje Velíšková.

Nejvýraznější novinkou bude prodejní výstava obrazů sedmi autorů, která potrvá po dobu Dyzajn marketu Jaro a bude umístěna v provozní budově Národního divadla, kde je „Dyzajn uvnitř“. Koupí obrazů zájemci podpoří vydání knihy „Domov jako talíř„, zábavného a užitečného domácího průvodce pohody a harmonie. Všech sedm autorů mělo zadané stejné téma „Já, tvůrce“ a bude zajímavé sledovat, jak se s ním vypořádali. „Protože tvůrce něčeho jsme přeci každý. Ráno vstaneme a usmějeme se na někoho, připravíme snídani, napíšeme text, uděláme někomu hezký den…,“ vysvětluje téma Jana Moravcová, nová posila v týmu Dyzajn marketu.

Kniha Domov jako talíř.

Foto: Archiv/Dyzajn market/Tomáš Polák, Jiří Kružík